Årsaktiviteter

Et udpluk af faste som løbende aktiviteter er: Rytmik, løb, dans, gåture, leg, Udflugter, teater, udforske nærmiljøet, læse bøger, plante/så, klippe/klistre, tegne, male og meget mere.

September-november og februar-marts kører vi, i børnehaven, klub 3, klub 4 og klub 5. Klubberne er forskellige aldersopdelte projekter, hvor hver aldersgruppe (3-årige, 4-årige og 5-årige børn) leger, har dialog og lærer inden for deres udviklingsniveau. Klub projekterne kører stuerne imellem og giver derfor børnene mulighed for at danne nye relationer.

Klub 5 vil, udover de "normale" projekter, arbejde med at gøre børnene skole klar bl.a. gennem brobygning med skolerne i kommunen.

Hele institutionen vil i årets løb have tema uger baseret på læreplanstemaerne (Alsidig personlig udvikling, sociale kompetencer, sproglig udvikling, krop og bevægelse, natur og naturfænomener, kulturelle udtryksformer og værdier). Vi vil i denne forbindelse også arbejde med de nærliggende institutioner.